טיול בנחל כלח

מסלול בסבך היער של מדרונות הכרמל בשוויצריה הקטנה, שבמהלכו מגיעים לצוקים מרהיבים ביופיים. יש לציין שבאזור עוברים מסלולים נוספים וניתן לעשות שילובים שונים ביניהם, והמסלול המוצע כאן הוא אפשרות אחת מני רבות.

גישה

בכביש חיפה-עוספיה (672) פונים לפי השילוט לכיוון הכניסה הראשית לשמורת החי-בר (ימינה, אם מגיעים מאוניברסיטת חיפה), ואז פונים שמאלה ונוסעים עם השילוט כ- 3 קילומטרים עד לחניון מבוא כלח בשוויצריה הקטנה, שבו מסתיים הכביש.

האתר והמסלול

תחילת המסלול בחניון הגדול מבוא כלח. יוצאים מערבה בשביל בעל סימון אדום שבקצה החניון. בנקודה זו נפתח נוף מרהיב לכיוון אוניברסיטת חיפה והים. לאחר זמן קצר עוברים בשער וממשיכים לרדת בשביל המיוער, על פני המדרון הצפוני של נחל כלח. לפי השילוט במקום, כדאי לעשות את המסלול בתחילת מאי כי אז פורח באזור שושן צחור. אנו הקדמנו מעט ולכן לא זכינו לראותו. אך גם בלי זה, נהנינו מהפריחה האביבית ומעושר הצמחייה של היער.

בשלב מסוים מצד ימין מופיעים המצוקים המרהיבים של נחל כלח. עוברים על פני נקודת מפגש עם מסלול בעל סימון ירוק וממשיכים לאורך השביל עם הסימון האדום, עד הגשר שמעל הנחל ואף הלאה, כדי ליהנות ממראה המצוקים.

לאחר מכן חוזרים לנקודת המפגש עם השביל המסומן בירוק, המטפס אל תוך יער סבוך וקסום, ועולים בו לכיוון החנייה. זה חלק במסלול הכולל עלייה תלולה ויש צורך בטיפוס מאומץ על סלעים, ולכן המתקשים בכך יכולים לעלות בחזרה בשביל האדום שבו ירדו. בשלב כלשהו מגיעים לגדר של החי-בר ועד מהרה יוצאים אל החנייה.

החניון עצמו נוח מאוד לעריכת פיקניק ומצויד בשולחנות בצל העצים, שירותים ומים זורמים.

דרגת קושי

מדובר במסלול מעגלי קצר באורך של כ-1.5 קילומטר, שניתן לסיימו תוך שעה-שעתיים. אם חוזרים בשביל הירוק, רמת הקושי היא בינונית בשל הטיפוס המאומץ, וייתכן שכלבים קטנים או כאלה שאינם בכושר יתקשו בו, כמו גם ילדים קטנים ואנשים מבוגרים עם מגבלות תנועה. כאמור, במקרה כזה ניתן לחזור בחזרה בשביל האדום, ואז המסלול נחשב קל. המסלול מוצל ברובו ויש במהלכו מספר נקודות שבהן אפשר לנוח בין הסלעים בצל העצים.

ציוד

מים, כובע, קרם הגנה, נעלי הליכה.

דרגת קושי:2

אורך המסלול: 1.5 ק"מ

משך המסלול: 02:00

[huge_it_maps id='4']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.