טיול בטיילת אכזיב

כאן, בחוף המיוחד הזה, כתבה נעמי שמר ז”ל את שירה היפהפה “לילה בחוף אכזיב”.

רצועת החוף שבין ראש הנקרה לאכזיב היא אחת מרצועות החוף היפות ביותר בארץ. הים נפלא. הלגונות בגווני כחול וטורקיז, איוושת הגלים והרוח מן הים, כל אלה הופכים את הטיול על חוף אכזיב לטיול מהנה ביותר. לאחרונה סללה קק”ל לאורכו 4 ק”מ של כביש-טיילת. אפשר לנסוע לאורכה, ואפשר גם ללכת בנחת, לעצור בכל נקודה וליהנות ממים כחולים וטבילה במפרצונים קטנים.

אפשר ללכת בשני הכיוונים מאכזיב צפונה דרך חוף בצת לכיוון ראש הנקרה או בכיוון ההפוך מראש הנקרה דרומה דרך חוף בצת לכיוון אכזיב. אם הולכים ברגל, מומלץ להשאיר מכונית אחת בחלקה השני של הטיילת.

שימו לב: לגן לאומי אכזיב (פארק אכזיב) אסורה הכניסה לבעלי חיים וכלבים בכלל זה, אך לאורך הטיילת בהחלט מותר לטייל עם הכלב, ועל הטיול הזה, שהוא חוויה בפני עצמה ממש לא כדאי לוותר.

בדרככם תעברו ליד בי”ס שדה אכזיב וליד אכסניית הנוער ב”יד לי’ד”, שנמצאת ליד אנדרטת “יד לי’ד”. זוהי אנדרטה לזכר 14 חברי הפלמ”ח שנפלו כאן בעת שניסו לפוצץ את שני הגשרים שהוליכו לביירות, גשר הרכבת וגשר הכביש, בליל הגשרים ב-16 ביוני 1946, ועת שנתגלו ע”י נוטרים ערבים ששמרו על הגשר.

ליד אכסניית הנוער ממש על החוף, ניצב פסלו של יחיאל שמי ז”ל, שהיה חבר קיבוץ כברי, “פסל ים”, לכבוד ההעפלה לארץ. הפסל עשוי כולו משרידי חלקי אוניות מפורקות. הוא מתנשא לגובה רב ומרשים ביותר.

ליד חוף בצת תוכלו לראות אזור חולי מגודר, זוהי חוות הקינון של צבי הים – בחופים החוליים של שמורת טבע חוף ראש הנקרה, מטילות בקיץ נקבות של שני מיני צבי-ים ביציהן: צב-ים חום וצב-ים ירוק. צבי הים הם זוחלים ענקיים, שמשקלם עולה על 100 קילוגרמים, הכניסה לאזור המגודר אסורה כדי לשמור על ביצי הצבים.

הטיול לאורך הטיילת מומלץ מאד בשעות היום, אך בשעות הערב והחשיכה יש לו קסם רומנטי מיוחד. אם טיול עם הכלב לא הורס לכם את הרומנטיקה, מאד מומלץ לעשות את המסלול הזה בשעות החשיכה.

עוד המלצה שיש לנו בשבילכם, היא לראות את החוף הזה גם בחורף ובמיוחד ביום סוער, לראות את הגלים המתנפצים אל הסלעים באזור ראש הנקרה זו חוויה יוצאת דופן.

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.