טיול במערת קשת

שתי דרכים להגיע למערת קשת:

  1. הראשונה והקלה יותר: לנסוע מנהריה צפונה עד צומת ראש הנקרה (עוד לפני הקיבוץ) ושם לפנות מזרחה לכביש 899 (כביש הצפון). חולפים על מושב בצת, בתוך הישוב שלומי ובצומת אדמית פונים צפונה בכביש 8993 ונוסעים בעליה המתפתלת בעיקולים חדים לכיוון קבוץ אדמית, כ-300 מ’ לפני הקיבוץ, ליד חורבות הכפר אדמית, (ישוב ביזנטי קדום), פונים ימינה לחניון קק”ל וצועדים למערה בדרך נוחה ומסודרת המתאימה גם לנכים
  2. הדרך השניה: לעלות באותו כביש 8993 לכיוון אדמית, ואחרי כ- 5 ק”מ של עליה מפותלת יש רחבה קטנה מצד ימין, אפשר לחנות כאן ולהתחיל טיפוס רגלי בטרשים על הרכס עפ”י סימון שבילים שחור עד למערה. עד שנת 1995 היתה זו הדרך היחידה אל מערת קשת

המערה היא לא בדיוק מערה, היא בעצם קשת אבן ענקית גדולה ומרשימה, תלויה ותחתיה תהום. בעבר היתה המערה סגורה כמעט בכל עבריה, בתהליך ארוך ורב שנים שבו הסלע עבר תהליך המסה כימי איטי ביותר, התקרה של המערה נעשתה דקה יותר ויותר עד להתמוטטותה. התמוטטות פערה את תקרתה וחשפה את פתחה הדרומי, וכל מה שנותר הוא קשת הסלע.

התצפית ממערת קשת מרהיבה – יישובי הגליל המערבי, חוף הים שנמתח מראש הנקרה בצפון ועד רכס הכרמל.וכמובן אפיקו של נחל בצת ומלוא ההרדופים שבו (שם כתב נתן יונתן את שירו הידוע “הרדופים” שהולחן והושר בפיו של שלמה ארצי).

כשאתם צועדים עם הכלב ממגרש החניה אל המערה, אל תתנו לו ללכת משוחרר. הקפידו לקשור אותו ברצועה. התצפית המדהימה אל המערה והנוף נמצאים כמעט על סף התהום וממש לא כדאי לאפשר לכלב להתרוצץ משוחרר באזור!

דרגת קושי:1
[huge_it_maps id='10']

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.