טיול בפארק גורן ונחל כזיב

משלומי נוסעים על כביש 899 (כביש הצפון), חולפים ליד יערה וליד קיבוץ אילון, וכ-500 מ’ מזרחה נמצאת הכניסה לפארק גורן. מחניון הכניסה נוסעים עוד כ- 1 ק”מ לחניון מצפור המונפור. הנסיעה בפארק היא חד סטרית בכביש טבעתי צר המקיף את הפארק ועובר ליד מספר אזורי פיקניק עם שולחנות אבן. הנסיעה החד סטרית מאפשרת נסיעה וחנייה בטוחה. בפארק הכשירה קק”ל חניון ענק, משובץ בשבילים ומסלולי הליכה קלים בינות עצי אלון עבותים שטופלו לאחרונה. לאורך הגדה הצפונית של נחל כזיב מספר נקודות תצפית על הנחל ועל מבצר המונפור.

ממצפור מונפור נשקפים הנופים המרהיבים של נחל כזיב. אי אפשר שלא להבחין במבצר הממוקם בשליש הגובה של המדרון שממול, ומכאן מן המצפור, יורד שביל להולכי רגל המסומן בצבע אדום, אל אפיק נחל כזיב, סמוך למבנה אבן גדול כפי הנראה קשור לחוות המבצר בימי הביניים. הירידה תלולה למדי אך גם אתם וגם הכלב תעשו אותה בקלות יחסית. בצד השני של הנחל השביל מטפס אל המבצר.

הסיור במבצר כרוך בעליות וירידות במספר מפלסים. במרפסת הצפונית תצפית אל נחל כזיב ופארק גורן שממנו הגענו.לאחר הסיור במבצר, יש לשוב לאפיק הנחל. עתה אפשר לטפס חזרה למצפור פארק גורן, או להמשיך בשביל האדום במעלה המדרון עד לחניון הילה שליד הישוב מצפה הילה. במקרה זה כדאי מאד לדאוג לרכב שימתין בצידו השני של הנחל.

משך הטיול כ- 3 שעות. הטיול כרוך בירידות ועליות תלולות. יש להצטייד במים, וכלי למים בשביל הכלב, גם אם אתם חוזרים חזרה לפארק גורן ואינכם ממשיכים למצפה הילה. המסלול חשוף ברובו, ובקיץ השמש יוקדת, כן גם בגליל.

זוהי המלצה בלבד, ואין בה כדי להטיל על אתר האינטרנט “ארצה” אחריות לכל פגיעה ו/או נזק ו/או אובדן שעלולים להגרם למטיילים ו/או לכלבם ו/או לרכושם במהלך הטיול ו/או בקשר אליו, והיא אינה פוטרת את המטיילים מהחובה למלא אחר הוראות כל דין בקשר לטיול במסלולים המומלצים ולנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים לפני הטיול ובמהלכו.